Теми без відповідей | Активні теми Сьогодні: 28 березня 2024, 08:50



Відповісти  [ 16 повідомлень ] 
Загальні поняття про вузли та системи автомобіля 
Автор Повідомлення
Партізайнен
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 1072
Звідки: ферма Top Gear
Вік: 31
Ім'я: Богдан
Авто: ноги
Номер: 11
 Загальні поняття про вузли та системи автомобіля
Автомобіль є наймасовішим транспортним засобом у світі. Щорічно випускається мільйони автомобілів, для того щоб кожна машина знайшла свого покупця автомобільні компанії змушені постійно вдосконалювати конструкцію автомобіля.
З'являються сучасні моделі, розробляються і впроваджуються нові системи автомобіля. Все це супроводжується величезним потоком інформації, в якому нескладно загубитися.
Моїм завданням є в короткій і дохідливій формі розповісти про різні системи сучасного автомобіля, показати їх пристрій і роботу.
в моєму описі Ви не побачите складних конструктивних схем, громіздких описів, безлічі технічних термінів. Вся інформація представлена виходячи з умови розумної достатності. Джерелом інформації послужив не один ресурс, автомобільні книги, журнали, технічна та нормативна документація, а також знання і особистий досвід.
Існує думка, що знання пристрою автомобіля зараз необов'язково. Сучасні автомобілі досить надійні, легко керуються і вимагають мінімум уваги. Ось кілька доводів, які свідчать про протилежне.
Знання конструкції дають впевненість у можливості своєї машини, дозволяють виявити симптоми зароджуваної несправностіі запобігти поломки. Ви можете вільно спілкуватися на автомобільні теми з друзями, колегами, фахівцями в автосалоні і майстерні. Дані знання допоможуть зробити раціональний вибір при купівлі автомобіля і в підсумку заощадити кошти.
Необхідно відзначити, що дана тема присвячений виключно легковим автомобілям. Разом з тим, ряд статей актуально і для вантажних машин. Усі матеріали структуровані відповідно з традиційним розумінням пристрою автомобіля.


28 червня 2014, 20:30
Профіль ICQ Догори
Партізайнен
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 1072
Звідки: ферма Top Gear
Вік: 31
Ім'я: Богдан
Авто: ноги
Номер: 11
Повідомлення Re: Загальні поняття про вузли та системи автомобіля
Автомобіль як технічна система
Зображення
Автомобіль є складною технічною системою, що складається з безлічі підсистем. Під технічною системою розуміється сукупність об'єднаних між собою конструктивних елементів, призначених для вирішення загальної технічної задачі. Основними системами, визначальними пристрій автомобіля, є двигун, трансмісія, рульове управління, гальмівна система, несуча система, підвіска і колеса.

Двигун є джерелом механічної енергії, необхідної для руху автомобіля. Механічна енергія виходить шляхом перетворення інших видів енергії, серед яких найбільшого поширення набули енергія згоряння палива і електрична енергія. Двигун пов'язаний з трансмісією, яка в свою чергу перетворює і передає енергію до ведучих коліс. Колеса перетворюють механічну енергію в енергію поступального руху автомобіля.

Всі системи автомобіля базуються на несучій системі (кузові). Кузов також є важливим елементом системи пасивної безпеки. Пружний зв'язок коліс і кузова забезпечує підвіска. Керування автомобілем виробляється за допомогою двох основних систем - рульового управління і гальмівної системи. Рульове управління служить для зміни напрямку руху. Гальмівна система забезпечує зміну швидкості руху автомобіля, його зупинку і утримання на місці.

Напрями вдосконалення конструкції автомобіля

Конструкція сучасного автомобіля розвивається одночасно в декількох напрямках, серед яких:

1. Підвищення безпеки. Автомобіль є об'єктом підвищеної небезпеки, що визначає розвиток різних систем безпеки. Широке поширення отримали системи активної безпеки, в тому числі антиблокувальна система гальм, система курсової стійкості. Значно підвищується захищеність водія і пасажирів із застосуванням засобів пасивної безпеки.

2. Підвищення паливної економічності. Витрата палива в значній мірі залежить від конструкції двигуна і коробки передач. Економічність двигуна забезпечується застосуванням системи безпосереднього впорскування, системи упорскування Common Rail. Економія палива досягається також за рахунок зниження маси автомобіля шляхом застосування міцних сталей, легких металів і пластиків.

3. Підвищення екологічної безпеки. Автомобіль є джерелом забруднення навколишнього середовища, що стимулює безперервне підвищення екологічної безпеки. Сучасні екологічні норми Євро-5, якими автовиробники керуються з 2005 року, припускають зниження шкідливих викидів і рівня шуму за рахунок змін у випускній системі, застосування системи управління двигуном.

4. Підвищення комфортності. Охоплює широке коло питань і пов'язане з прагненням автовиробників створювати автомобілі, що найповніше відповідають індивідуальним запитам споживачів. Увійшло в практику застосування автоматичної коробки передач, рульового управління з підсилювачем, системи клімат-контролю. Найбільш просунуті моделі оснащуються адаптивною підвіскою, системою активного головного світла.


28 червня 2014, 20:35
Профіль ICQ Догори
Партізайнен
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 1072
Звідки: ферма Top Gear
Вік: 31
Ім'я: Богдан
Авто: ноги
Номер: 11
Повідомлення Re: Загальні поняття про вузли та системи автомобіля
Розпочну з двигуна.
Відповідно до призначення двигун є джерелом механічної енергії, необхідної для руху автомобіля. Для того, щоб отримати механічну енергію, в двигуні автомобіля перетворюється інший вид енергії (енергія згоряння палива, електрична енергія та ін.) Джерело енергії при цьому повинен перебувати безпосередньо на автомобілі і періодично поповнюватися.

Залежно від виду перетворюваної енергії розрізняють такі основні види автомобільних двигунів: двигуни внутрішнього згоряння (ДВЗ), електродвигуни, комбіновані двигуни (гібридні силові установки).

Двигун внутрішнього згоряння перетворює хімічну енергію згораючого палива в механічну роботу.
Відомими типами ДВЗ є:
-роторно-поршневий
Зображення
Зображення

-газотурбінні двигуни. (в основному використовуються у авіації)
Зображення
Зображення
Зображення

- поршневі
Зображення
поршневі поділяються на
-рядні
Зображення
- V-подібні
Зображення

-опозитні (boxer, H-подібні)
Зображення
VR подібний
Зображення
Зображення

- W-подібний
Зображення
Зображення

- Зірко подібні (авіація XX століття)
Зображення
Зображення

На сучасних автомобілях найбільшого поширення набули поршневі двигуни внутрішнього згоряння, що використовують як джерело енергії рідке паливо (бензин, дизельне паливо) або природний газ.


Автомобіль, який використовує в якості двигуна електродвигун, називається електромобілем. Для роботи електродвигуна потрібна електрична енергія, джерелом якої можуть бути акумуляторні батареї або паливні елементи. Основним недоліком електромобілів, які обмежують їх широке застосування, є невелика місткість джерела електричної енергії і відповідно низький запас ходу.

Гібридна силова установка об'єднує двигун внутрішнього згоряння і електродвигун, зв'язок яких здійснюється через генератор. Передача енергії на ведучі колеса в гібридному автомобілі може проводитися послідовно (ДВЗ - генератор - електродвигун - колесо) або паралельно (ДВЗ - трансмісія - колесо та ДВЗ - генератор - електродвигун - колесо). Кращою є паралельна компоновка гібридної силової установки.


28 червня 2014, 20:40
Профіль ICQ Догори
Партізайнен
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 1072
Звідки: ферма Top Gear
Вік: 31
Ім'я: Богдан
Авто: ноги
Номер: 11
Повідомлення Re: Загальні поняття про вузли та системи автомобіля
В даний час двигун внутрішнього згоряння є основним видом автомобільного двигуна. Двигуном внутрішнього згоряння (скорочене найменування - ДВЗ) називається теплова машина, що перетворює хімічну енергію палива в механічну роботу.
phpBB [youtube]


Перевагами поршневого двигуна внутрішнього згоряння, що забезпечили його широке застосування, є: автономність, універсальність (поєднання з різними споживачами), невисока вартість, компактність, мала маса, можливість швидкого запуску .

Разом з тим, двигуни внутрішнього згоряння мають ряд істотних недоліків, до яких відносяться: високий рівень шуму, велика частота обертання колінчастого вала, токсичність відпрацьованих газів, невисокий ресурс, низький коефіцієнт корисної дії.

Залежно від виду застосовуваного палива розрізняють бензинові і дизельні двигуни. Альтернативними видами палива, використовуваними в двигунах внутрішнього згоряння, є природний газ, спиртові палива - метанол і етанол, водень.

Водневий двигун з точки зору екології є перспективним, тому що не створює шкідливих викидів. Поряд з ДВЗ водень використовується для створення електричної енергії в паливних елементах автомобілів.

Пристрій двигуна внутрішнього згоряння

Поршневий двигун внутрішнього згоряння включає корпус, два механізми (кривошипно-шатунний і газорозподільний) і ряд систем (впускну, паливну, запалювання, змащення, охолодження, випускну і систему управління).

Корпус двигуна об'єднує блок циліндрів і головку блоку циліндрів. Кривошипно-шатунний механізм перетворює зворотно-поступальний рух поршня в обертальний рух колінчастого вала. Газорозподільний механізм забезпечує своєчасну подачу в циліндри повітря або паливно-повітряної суміші й випуск відпрацьованих газів.

Впускна система призначена для подачі в двигун повітря. Паливна система живить двигун паливом. Спільна робота даних систем забезпечує утворення паливно-повітряної суміші. Основу паливної системи складає система впорскування

Система запалювання здійснює примусове займання паливно-повітряної суміші в бензинових двигунах. У дизельних двигунах відбувається самозаймання суміші.

Система змащування виконує функцію зниження тертя між сполученими деталями двигуна. Охолодження деталей двигуна, що нагріваються в результаті роботи, забезпечує система охолодження. Важливі функції відводу відпрацьованих газів від циліндрів двигуна, зменшення їх шуму і токсичності приписані випускній системі.

Система управління двигуном забезпечує електронне управління роботою систем двигуна внутрішнього згоряння.

Робота двигуна внутрішнього згоряння

Принцип роботи ДВС заснований на ефекті теплового розширення газів, що виникає при згорянні паливно-повітряної суміші і забезпечує переміщення поршня в циліндрі.

Робота поршневого ДВЗ здійснюється циклічно. Кожен робочий цикл відбувається за два оберти колінчастого вала і включає чотири такти (чотиритактний двигун): впуск, стиснення, робочий хід і випуск.

Під час тактів впускання і робочий хід відбувається рух поршня вниз, а тактів стиснення і випуск - вгору. Робочі цикли в кожному з циліндрів двигуна не збігаються по фазі, чим досягається рівномірність роботи ДВС. У деяких конструкціях двигунів внутрішнього згоряння робочий цикл реалізується за два такти - стиснення і робочий хід (двотактний двигун).

На такті впускання впускна і паливна системи забезпечують утворення паливно-повітряної суміші. Залежно від конструкції суміш утворюється у впускному колекторі (центральне та розподілене впорскування бензинових двигунів) або безпосередньо в камері згоряння (безпосереднє впорскування бензинових двигунів, впорскування дизельних двигунів). При відкритті впускних клапанів газорозподільного механізму повітря або паливно-повітряна суміш за рахунок розрядження, що виникає при русі поршня вниз, подається в камеру згоряння.

На такті стиснення впускні клапани закриваються, і паливно-повітряна суміш стискається в циліндрах двигуна.

Такт робочий хід супроводжується запаленням паливно-повітряної суміші (примусове або самозаймання). В результаті спалаху утворюється велика кількість газів, які тиснуть на поршень і змушують його рухатися вниз. Рух поршня через кривошипно-шатунний механізм перетворюється в обертальний рух колінчастого вала, яке потім використовується для руху автомобіля.

При такті випуск відкриваються випускні клапани газорозподільного механізму, і відпрацьовані гази видаляються з циліндрів у випускну систему, де проводиться їх очищення, охолодження та зниження шуму. Далі гази надходять в атмосферу.

Розглянутий принцип роботи двигуна внутрішнього згорання дозволяє зрозуміти, чому ДВЗ має невеликий коефіцієнт корисної дії - порядку 40%. У конкретний момент часу як правило тільки в одному циліндрі відбувається корисна робота, в інших - забезпечують такти: впуск, стиск, випуск.


28 червня 2014, 21:24
Профіль ICQ Догори
Партізайнен
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 1072
Звідки: ферма Top Gear
Вік: 31
Ім'я: Богдан
Авто: ноги
Номер: 11
Повідомлення Re: Загальні поняття про вузли та системи автомобіля
Бензиновий двигун

phpBB [youtube]

Основними напрямами вдосконалення бензинових двигунів є зниження витрати палива токсичності відпрацьованих газів підвищення потужності двигуна.

Для реалізації цих вимог на сучасних бензинових двигунах застосовуються ряд систем: безпосереднього вприскування впускних і випускних системи турбонаддув зміни фаз газорозподілу електронного запалювання рециркуляції відпрацьованих газів управління двигуном.

Система безпосереднього впорскування забезпечує впорскування палива безпосередньо в камеру згоряння. Залежно від режиму роботи двигуна регулюється кількість палива, що впорскується момент впорскування утворюються різні види паливно-повітряної суміші (пошарова гомогенна стехіометрична гомогенна).

Сучасна впускна система характеризується дросельною заслінкою з електричним приводом і впускними заслінками на кожен циліндр. Впускні заслінки поділяють потік повітря на два канали - вільний і перекривається заслінкою. Закриті впускні заслінки забезпечують пошарове сумішоутворення за рахунок вихрового руху повітря в камері згоряння.

Турбонаддув є досить ефективною системою підвищення потужності бензинового двигуна що грунтується на стисненні всмоктуваного повітря за допомогою енергії відпрацьованих газів. Разом з тим, застосування турбонаддува на бензинових двигунах обмежено можливістю настання детонації.

Система зміни фаз газорозподілу забезпечує ефективну роботу газорозподільного механізму в різних режимах роботи двигуна (холостий хід низькі обороти високі обороти). У різних конструкціях систем ефект досягається за рахунок зміни моменту відкриття (закриття) клапанів тривалості їх відкриття а також висоти підйому.

Найбільш досконалою системою займання паливно-повітряної суміші бензинового двигуна є електронна система запалювання в якій створення і розподіл струму високої напруги по циліндрах двигуна здійснюється за допомогою електронних компонентів - сенсорів і блоку управління.

Випускна система крім випуску відпрацьованих газів в значній мірі знижує і їх токсичність. Цю функцію в системі виконує каталітичний нейтралізатор, який під управлінням кисневого сенсора - лямбда-зонда.

Зниженню токсичності відпрацьованих газів сприяє система рециркуляції відпрацьованих газів. Система зменшує вміст у відпрацьованих газах оксиду азоту шляхом повернення їх частини у впускний колектор.

Система управління двигуном об'єднує роботу всіх перерахованих систем забезпечуючи їх оптимальне функціонування на всіх режимах роботи двигуна.
Дизельний двигун
phpBB [youtube]

На легкових автомобілях використовуються швидкохідні дизелі що володіють високою еластичністю тобто здатністю розвивати номінальний крутний момент у широкому діапазоні частот обертання колінчастого валу.

Принцип роботи дизельного двигуна заснований на мимовільному (компресійному) займанні дизельного палива що впорскується в камеру згоряння і змішуваного зі стисненим і нагрітим до високої температури повітрям. На відміну від бензинового двигуна процес роботи дизеля не залежить від коефіцієнта надлишку повітря а визначається гетерогенністю (неоднорідністю) паливно-повітряної суміші.

Дизельний двигун має ряд відмінних особливостей:

має велику ступінь стиснення і як наслідок більш високий коефіцієнт корисної дії більшу вагу і габарити низька витрата палива;
має низькі обороти колінчастого валу і як наслідок меншу питому потужність супроводжувані неповним згорянням палива сажоутворення;
не має дросельної заслінки тому розвиває високий крутний момент на низьких обертах;
має складну конструкцію паливної апаратури і як наслідок високу чутливість до якості палива.
Основними напрямами вдосконалення дизельних двигунів є зниження витрати палива токсичності відпрацьованих газів рівня шуму підвищення потужності двигуна, полегшення холодного запуску. Для реалізації цих вимог на сучасних дизельних двигунах застосовується ряд систем: Common Rail впускних і випускних системи рециркуляції відпрацьованих газів турбонаддув передпускового підігріву.

Система вприскування Common Rail передбачає накопичення палива в акумуляторі високого тиску і його впорскування електронно-керованими форсунками. Електроніка забезпечує впорскування строго певних порцій палива чим досягається висока економія повне згоряння та підвищення потужності. При необхідності паливо може впорскуватися багаторазово протягом одного циклу.

Випускна система сучасного дизеля орієнтована на зниження у відпрацьованих газах сажі незгорілих вуглеводнів і оксидів азоту. Для цього в системі встановлюється сажовий фільтр. Накопичувана у фільтрі сажа видаляється шляхом регенерації.

Система рециркуляції відпрацьованих газів призначена для зниження вмісту у відпрацьованих газах оксиду азоту для чого частина газів повертається у впускний колектор. Для підвищення ефективності роботи системи відпрацьовані гази примусово охолоджуються в спеціальному охолоджувачі включеному в систему охолодження двигуна.

Впускна система дизельного двигуна може обладнуватися впускними заслінками. Застосування заслі утворює два канали всмоктування забезпечує завихрення повітряного потоку і поліпшене сумішоутворення на всіх режимах. При запуску двигуна і роботі на низьких оборотах заслінки закриті при високій частоті обертання колінчастого валу і високому крутному моменті - відкриті. Закриття заслі призводить до зниження у відпрацьованих газах оксиду вуглецю і незгорілих вуглеводнів.

Найбільш ефективною системою підвищення потужності дизельного двигуна є турбонаддув. Для створення оптимального тиску наддуву на всіх режимах роботи двигуна в системі використовується турбонагнітач із змінною геометрією турбіни.

Для полегшення запуску дизельного двигуна в холодну пору застосовується система передпускового розігріву що представляє собою електронно-керовані свічки розжарювання, встановлені у впускному колекторі. Додатково на автомобіль може встановлюватися підігрівач дизельного палива.


28 червня 2014, 21:36
Профіль ICQ Догори
Техно-Маніяк
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 568
Звідки: Наукова -ВВ district :)
Вік: 45
Ім'я: Любомир
Авто: 2106
Повідомлення Re: Загальні поняття про вузли та системи автомобіля
konsperant написав:
Зірко подібні (авіація XX століття)

красавци , нє ? 8)


30 червня 2014, 10:34
Профіль Догори

Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 667
Звідки: Goldberghof -Zentrum
Вік: 46
Ім'я: Тарас
Авто: SGV, Jägerwagen
Повідомлення Re: Загальні поняття про вузли та системи автомобіля
Off topic:
Класно! На велофорумі ця тема потрібна, бо тільки і знають: вилка, ланцюг, сідло... : lol: : facepalm2:

_________________
Жизнь без армии - это всё равно, что любовь в резинке: движение есть, прогресса нет.


30 червня 2014, 10:41
Профіль WWW Догори
Партізайнен
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 1072
Звідки: ферма Top Gear
Вік: 31
Ім'я: Богдан
Авто: ноги
Номер: 11
Повідомлення Re: Загальні поняття про вузли та системи автомобіля
Liuskywalker, та, особктво коли їх заводили прокручуючи за пропеллер 8)
gribkoff777, про педалі забув! : crazy:


30 червня 2014, 12:31
Профіль ICQ Догори
Партізайнен
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 1072
Звідки: ферма Top Gear
Вік: 31
Ім'я: Богдан
Авто: ноги
Номер: 11
Повідомлення Re: Загальні поняття про вузли та системи автомобіля
Опозитний двигун

Зображення
Зображення
Зображення

Що ми знаємо про оппозитний двигун? Те, що поршні в ньому рухаються горизонтально. Що даний двигун є особою автомобілів Subaru. Мабуть, все. Давайте дізнаємося трохи більше.
phpBB [youtube]

Опозитний двигун є однією з компонувальних схем двигуна внутрішнього згоряння, в якій поршні знаходяться під кутом 180 ° і рухаються в горизонтальній площині один до одного і один від одного. При цьому два сусідніх поршня завжди знаходяться в однаковому становищі, наприклад у верхній мертвій точці.

Рух поршнів в двигуні нагадує поєдинок боксерів, тому інша назва оппозитного двигуна - боксер (boxer). Особливістю конструкції оппозитного двигуна є установка кожного поршня з шатуном на окремій шатунной шийці колінчастого валу. Опозитний двигун завжди має парну кількість циліндрів (2, 4, 6, 8, 10, 12). Найпоширеніші нині чотири-і шестициліндрові «оппозитники».

Опозитний двигун не потрібно плутати з V-подібним двигуном і кутом розвалу циліндрів 180 °. При зовнішній схожості в такому двигуні сусідні поршні з шатунами розташовуються на одній шатунной шийці. Тому, коли один поршень досягає верхньої мертвої точки, інший перебуває в нижній мертвій точці.

Незаперечними перевагами оппозитного двигуна є низький центр ваги, мінімальні вібрації при роботі і високий рівень безпеки при лобовому зіткненні.

Усунутий вниз центр ваги оппозитного двигуна дозволяє досягти кращої стійкості і керованості автомобіля. Низько розташований двигун знаходиться на одній осі з трансмісією, чим досягається більш ефективна передача потужності.

Опозитний двигун практично повністю позбавлений вібрацій (має місце тільки момент від сил інерції другого порядку, що прагне розвернути двигун навколо вертикальної осі). Взаємно узгоджений рух сусідніх поршнів забезпечує плавну роботу двигуна. Баланс мас в оппозитному двигуні дозволяє провести установку колінчастого вала на трьох корінних підшипниках (замість звичайних п'яти), що значно скорочує довжину двигуна і його вага.

Опозитний двигун більшою мірою відповідає вимогам пасивної безпеки. При лобовому зіткненні мотор йде вниз під автомобіль і, тим самим, зберігає життя пасажирів у салоні. Не менш важливим для водіїв гідністю оппозитного двигуна є характерний звук його роботи, що відрізняється від інших ДВС.

На жаль, опозитний двигун не позбавлений і недоліків. Найсерйознішим, на мій погляд, є висока трудомісткість ремонтних робіт, пов'язана з особливістю конструкції двигуна. Так, для виконання окремих ремонтів потрібне зняття двигуна з автомобіля. У деяких джерелах зазначається, що горизонтальний рух поршня призводить до нерівномірного зносу гільзи циліндра і, як наслідок, підвищеного витраті масла. Зважаючи на певні габаритних розмірів опозитний двигун встановлюється на автомобіль тільки поздовжньо.

В даний час опозитні двигуни розробляють і встановлюють на свої автомобілі компанії Subaru і Porsche. Раніше опозитний двигун можна було побачити на автомобілях Alfa Romeo, Citroen, Chevrolet, Honda, Lancia, Toyota, Volkswagen і навіть Ferrari.

Компанія Subaru використовує оппозітниє двигуни з 1963 року. Це чотири-і шестициліндрові Boxer. Історія чотирициліндрових двигунів від Subaru налічує три покоління: серія EA (1966-1994); серія EJ (1989-1998, колінчастий вал на 5 корінних підшипниках, 1999-2010, колінчастий вал на трьох корінних підшипниках); серія FB (з 2010 року). Шестициліндрові Boxer пішли у виробництво дещо пізніше - серія ER (1987-1991), серія EG (1992-1997), серія EZ (з 1999 року).

Абсолютна більшість оппозітних моторів це бензинові двигуни з розподіленим уприскуванням палива і верхньої системою газорозподілу. Вони мають один (SOHC) або два (DOHC) розподільчих вала, які приводяться від колінчастого вала зубчастим ременем або ланцюгом. Незважаючи на різну кількість розподільчих валів в двигунах реалізована чотирьохклапанна схема газообміну. Ряд двигунів оснащений турбонаддувом.

Чотирициліндровий Boxer третього покоління вийшов більш простий, компактний, економічний і нешкідливий. Для зниження витрати палива, зменшення токсичності викидів, збільшення величини крутного моменту і розширення його межі в нових двигунах використано безліч прогресивних технічних рішень:

збільшена ступінь стиснення за рахунок збільшення ходу поршня і зменшення обсягу камери згоряння;
понижена вага рухомих деталей (шатуна, поршня, колінчастого валу) за рахунок виготовлення куванням;
на розподільчих валах впускних і випускних клапанів використана система зміни фаз газорозподілу (система активного управління клапанами AVCS);
застосований новий оливний , що забезпечує високу якість змащування і збільшує ресурс двигуна;
використана система охолодження з роздільними контурами для охолодження блоку циліндрів і головки блоку.

У 2008 році Subaru вперше представила дизельний опозитний двигун. Чотирициліндровий мотор, об'ємом 2,0 літра, розвиває потужність 150 к.с.. У ньому використана система уприскування Common Rail, система турбонаддува з турбіною із змінною геометрією.
phpBB [youtube]


На ряд моделей автомобілів Porsche (911, Boxster, Cayman) встановлюються шестициліндрові оппозитні двигуни. У свій час для використання в автоперегонах були розроблені 8 і 12-циліндрові опозитні двигуни.


30 червня 2014, 19:12
Профіль ICQ Догори
Партізайнен
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 1072
Звідки: ферма Top Gear
Вік: 31
Ім'я: Богдан
Авто: ноги
Номер: 11
Повідомлення Re: Загальні поняття про вузли та системи автомобіля
Гібридний автомобіль
Гібридним автомобілем називається транспортний засіб, що приводиться в рух за допомогою гібридної силової установки. Відмінною особливістю гібридної силової установки є використання двох і більше джерел енергії і відповідним їм двигунів, що перетворюють енергію в механічну роботу. У деяких джерелах інформації використовується термін "гібридний двигун", який з технічної точки зору невірний.
phpBB [youtube]


Незважаючи на різноманіття джерел енергії (теплова енергія бензину або дизельного палива, електроенергія, енергія стисненого повітря, енергія стисненого зрідженого газу, сонячна енергія, енергія вітру та ін) в промисловому масштабі на гібридних автомобілях використовується комбінація двигуна внутрішнього згоряння та електродвигуна.

Головна перевага гібридного автомобіля полягає в істотному скороченні витрати палива і викидів шкідливих речовин в атмосферу, яке досягається:

узгодженій роботі ДВЗ і електродвигуна;
застосуванням акумуляторів великої ємності;
використанням енергії гальмування, т.зв. рекуперативне гальмування, перетворює кінетичну енергію руху в електроенергію.
Разом з тим, в гібридних автомобілях використовується безліч інших інноваційних розробок, що дозволяють економити паливо і берегти атмосферу, в тому числі: система зміни фаз газорозподілу; система стоп-старт; система рециркуляції відпрацьованих газів; система підігріву охолоджуючої рідини відпрацьованими газами; поліпшена аеродинаміка; електропривід допоміжних пристроїв (водяного , кліматичної установки, підсилювача керма та ін); шини із зниженим опором коченню.

Необхідно відзначити, що більший ефект від гібридних автомобілів спостерігається при русі в міському циклі, який характеризується частими зупинками, роботою в режимі холостого ходу. При русі з постійною високою швидкістю (приміський цикл) гібриди не так ефективні.

Залежно від характеру взаємодії двигуна внутрішнього згоряння та електродвигуна розрізняють такі схеми гібридних силових установок: послідовна, паралельна, послідовно-паралельна.

Послідовна схема гібридного автомобіля

При послідовній схемі автомобіль приводиться в рух від електродвигуна. Двигун внутрішнього згоряння з'єднаний тільки з генератором, який в свою чергу живить електродвигун і заряджає акумуляторну батарею.

У гібридному автомобілі з послідовною схемою силової установки, як правило, передбачається можливість підключення до електричної мережі після закінчення поїздки. Такі автомобілі носять назву Plug-in Hybrid (дослівно - підключається гібрид). Реалізація даної функції передбачає використання акумуляторів збільшеної місткості (літій-іонні акумулятори), призводить до скорочення використання ДВЗ і відповідно зниження шкідливих викидів.

Plug-in Hybrid
Представниками Plug-in Hybrid є автомобілі Chevrolet Volt, Opel Ampera. Їх ще називають електромобілями із збільшеним радіусом дії (Extended Range Electric Vehicle, EREV). Ці автомобілі мають можливість руху до 60 км на енергії акумуляторів і до 500 км на енергії генератора, що приводиться в дію ДВС.
Зображення

Паралельна схема гібридного автомобіля

У паралельній схемі електродвигун і двигун внутрішнього згоряння встановлюються таким чином, що можуть працювати як самостійно, так і спільно. Це досягається шляхом з'єднання ДВС, електродвигуна і коробки передач за допомогою автоматично керованих муфт.

Гібридні автомобілі, що використовують паралельну схему, носять назву Mild Hybrid (дослівно - помірний гібрид). У них використовується електродвигун малої потужності (порядку 20 кВт), який забезпечує, як правило, додаткову потужність при прискоренні автомобіля. У більшості конструкцій електродвигун, розташований між ДВС і коробкою передач, виконує також функцію стартера і генератора.

Mild Hybrid
Відомими гібридними автомобілями з паралельною схемою є Honda Insight, Honda Civic Hybrid, BMW Active Hybrid 7, Volkswagen Touareg Hybrid, Hyundai Elantra Hybrid. Піонером у цій галузі є Honda і її система Integrated Motor Assist, IMA (дослівно - інтегрований помічник двигуна).

Зображення

При роботі системи IMA можна виді наступні характерні режими:

Робота від електродвигуна.
Спільна робота ДВЗ і електродвигуна.
Робота від ДВЗ з одночасною зарядкою акумулятора від електродвигуна в режимі генератора.
Зарядка акумуляторної батареї в режимі рекуперативного гальмування.
phpBB [youtube]


Послідовно-паралельна схема гібридного автомобіля

При послідовно-паралельною схемою двигун внутрішнього згоряння і електродвигун з'єднані через планетарний редуктор. При цьому потужність кожного з двигунів може передаватися на привідні колеса одночасно в співвідношенні від 0 до 100% від номінальної потужності. На відміну від паралельної схеми в послідовно-паралельну схему доданий генератор, що забезпечує енергією роботу електродвигуна.

Full Hybrid
Гібридні автомобілі, що використовують послідовно-паралельну схему, носять назву Full Hybrid (дослівно - повний гібрид). Відомими повними гібридами є автомобілі Toyota Prius, Lexus RX 450h, Ford Escape Hybrid. У цьому сегменті ринку гібридних автомобілів панує компанія Toyota і її система Hybrid Synergy Drive, HSD.
Зображення

Силова установка системи HSD являє собою двигун внутрішнього згоряння (з'єднаний з водило планетарного редуктора), електродвигун (з'єднаний з коронною шестірнею планетарного редуктора), генератор (з'єднаний з сонячною шестірнею планетарного редуктора).

Двигун внутрішнього згоряння працює по циклу Аткінсона, при якому реалізуються посередні показники потужності на низьких оборотах, відповідно досягається велика паливна економічність і менші шкідливі викиди.


12 липня 2014, 12:57
Профіль ICQ Догори
Партізайнен
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 1072
Звідки: ферма Top Gear
Вік: 31
Ім'я: Богдан
Авто: ноги
Номер: 11
Повідомлення Re: Загальні поняття про вузли та системи автомобіля
У роботі системи Hybrid Synergy Drive виділяються наступні режими:

1.Режим електромобіля, при якому ДВЗ вимкнений, а акумуляторна батарея живить електродвигун.
2.Режим руху з постійною (крейсерській) швидкістю, при якому потужність від ДВЗ розподіляється між привідними колесами і генератором. Генератор в свою чергу живить електродвигун, потужність якого підсумовується з потужністю ДВС. При необхідності проводиться зарядка акумуляторної батареї.
3.Форсований режим, при якому до ДВС приєднується електродвигун, що живиться від акумуляторної батареї, забезпечуючи імпульс потужності.
4.Економічний режим, при якому акумуляторна батарея живить генератор. Генератор перетворює електричну енергію в механічну, сповільнюючи обертання ДВС. При цьому крутний момент двигуна не зменшується, а досягається паливна економічність.
6.Режим гальмування, при якому електродвигун працює як генератор, а електроенергія використовується для обертання сонячної шестерні в протилежну сторону, уповільнюючи швидкість руху автомобіля.
6.Режим зарядки акумулятора, що здійснюється за допомогою ДВС і генератора.


12 липня 2014, 12:57
Профіль ICQ Догори
Партізайнен
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 1072
Звідки: ферма Top Gear
Вік: 31
Ім'я: Богдан
Авто: ноги
Номер: 11
Повідомлення Re: Загальні поняття про вузли та системи автомобіля
Електричний автомобіль


Електричний автомобіль, хочемо ми цього чи ні, є безумовним і невідворотним майбутнім автомобілебудування, при цьому майбутнім найближчим. Багато виробників по всьому світу вкладають значні кошти в розробку електромобілів, чому сприяє неухильне зростання цін на нафтопродукти, необхідність зниження шкідливих викидів від автомобіля, а також розробки пристроїв зберігання енергії, технологій енергоспоживання.
Зображення

В даний час найбільшими ринками електричних автомобілів є США, Японія, Китай і ряд європейських країн (Франція, Нідерланди, Норвегія, Німеччина, Великобританія). З виробників електрокарів виділяються компанії Nissan (Leaf), Mitsubishi (I MiEV), Toyota (RAV4EV), Honda (FitEV), Ford (Focus Electric), Tesla (Roadster і Model S), Renault (Fluence ZE і ZOE), BMW (Active C), Volvo (C30 Electric)

Під терміном «електричний автомобіль» або «електромобіль» розуміється транспортний засіб, який приводиться в рух одним або кількома електричними двигунами. При цьому живлення електромотора може здійснюватися від акумуляторної батареї, сонячної батареї або паливних елементів. Найбільшого поширення набула конструкція електромобіля з живленням від акумуляторної батареї.

Акумуляторна батарея вимагає регулярної зарядки, яка може здійснюватися від зовнішніх джерел струму, шляхом рекуперації енергії гальмування, а також від генератора на борту електромобіля. Генератор приводиться від двигуна внутрішнього згоряння, але така схема, по суті, електромобілем вже не є, а відноситься до одного з різновидів гібридного автомобіля.

Робота зі створення електричних автомобілів ведеться у двох напрямках - розробка нових моделей і адаптація серійних автомобілів. Останній напрям більш детально визначений, тому що менш витратне. Випускаються електромобілі залежно від призначення можна розді на три групи:

міські електромобілі (максимальна швидкість до 100 км / ч);
шосейні електромобілі (максимальна швидкість понад 100 км / ч);
спортивні електромобілі (максимальна швидкість понад 200 км / год).
Пристрій електричного автомобіля

На відміну від автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння електромобіль має більш просту конструкцію, що включає мінімальну кількість рухомих частин, а значить більш надійну.

Основними конструктивними елементами електричного автомобіля є: акумуляторна батарея, електродвигун, трансмісія, бортовий зарядний пристрій, інвертор, перетворювач постійного струму, електронна система управління.

Схема електричного автомобіля
Зображення
1. Сенсор тиску в гальмівній системі;
2. Електропідсилювач рульового управління;
3. Приладова панель;
4. Сенсор положення педалі акселератора;
5. Сенсор положення педалі гальма;
6. Сенсорположення селектора перемикання передач;
7. Блок управління електромобілем;
8. Блок управління акумуляторної батареї;
9. Бортовий зарядний пристрій;
10. Перетворювач постійного струму;
11. Блок управління кондиціонером;
12. Інвертор;
13. Електродвигун;
14. Рівень зарядки акумуляторної батареї;
15. Модуль акумуляторної батареї;
16. Трансмісія;
17. Компресор кондиціонера;
18. Обігрівач;
19. Роз'єм для звичайної зарядки;
20. Роз'єм для швидкої зарядки


12 липня 2014, 13:07
Профіль ICQ Догори
Партізайнен
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 1072
Звідки: ферма Top Gear
Вік: 31
Ім'я: Богдан
Авто: ноги
Номер: 11
Повідомлення Re: Загальні поняття про вузли та системи автомобіля
Тягова акумуляторна батарея забезпечує живлення електродвигуна. На електромобілі, в основному, використовуються літій-іонна акумуляторна батарея, яка складається з ряду з'єднаних послідовно модулів. На виході акумуляторної батареї знімається напруга постійного струму порядку 300В. Ємність батареї повинна відповідати потужності електродвигуна.

Одним з основних елементів електромобіля є електродвигун, який служить для створення необхідного для руху крутного моменту. В якості тягового електродвигуна використовують трифазні синхронні (асинхронні) електричні машини змінного струму потужністю від 15 до 200 і більше кВт. У порівнянні з ДВЗ електродвигун має високу ефективність і менші втрати енергії. ККД електродвигуна становить 90% проти 25% у ДВЗ.

Основними перевагами електродвигуна є:

реалізація максимального крутного моменту у всьому діапазоні швидкостей;
можливість роботи в двох напрямках без додаткових пристроїв;
простота конструкції, повітряне охолодження;
можливість роботи в режимі генератора.
У ряді конструкцій електромобілів використовується кілька електродвигунів, які призводять окремі колеса, що значно підвищують тягову потужність транспортного засобу. Електродвигун може бути поміщений безпосередньо в колесо автомобіля, скорочуючи до мінімуму трансмісію. Але така схема електромобіля збільшує безпружинні маси (непідресорні) і погіршує керованість.

Трансмісія електромобіля досить проста і на більшості моделей представлена ​​одноступінчастим зубчастим редуктором. Бортовий зарядний пристрій дозволяє заряджати акумуляторну батарею від побутової електричної мережі. Інвертор перетворює високу напругу постійного струму акумуляторної батареї в трифазну напругу змінного струму, необхідну для живлення електродвигуна.

Перетворювач постійного струму забезпечує зарядку додаткової дванадцятивольтової акумуляторної батареї, яка використовується для живлення різних споживачів електроенергії (електропідсилювач рульового управління, електричний обігрівач салону, кондиціонер, система освітлення, склоочисники, аудіосистема та ін)

Електронна система управління виконує в електричному автомобілі кілька функцій, спрямованих на забезпечення безпеки, енергозбереження і комфорт пасажирів:

управління високою напругою;
регулювання тяги;
забезпечення оптимального режиму руху;
управління плавним прискоренням;
оцінка заряду акумуляторної батареї;
управління рекуперативним гальмуванням;
контроль використання енергії.
Конструктивно система об'єднує ряд вхідних сенсорів, блок управління і виконавчі пристрої різних систем електромобіля. Вхідні сенсори оцінюють положення педалі газу, педалі гальма, селектора перемикання передач, тиск в гальмівній системі, ступінь заряду акумуляторної батареї. На підставі сигналів сенсорів блок керування забезпечує оптимальне для конкретних умов рух електромобіля. Основні параметри роботи електромобіля (споживання енергії, відновлення енергії, залишковий заряд акумуляторної батареї) візуально відображаються на панелі приладів.

експлуатація електромобіля

Незважаючи на зовнішню схожість та аналогічні органи управління, експлуатація електромобіля істотно відрізняється від експлуатації автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння. Саме експлуатаційні проблеми стримують масове використання електромобіля, серед яких:

висока вартість;
обмежена автономність;
значний час заряду акумуляторів.
Високу вартість автомобіля багато в чому визначає ціна акумуляторної батареї. Незважаючи на відмінні експлуатаційні характеристики, літій-іонна акумуляторна батарея дуже дорога у виробництві і крім цього має обмежений ресурс (5-7 років). Це змушує розробляти нові джерела струму (паливні елементи), способи зберігання енергії (суперконденсатори, маховики), удосконалювати конструкцію тягових акумуляторних батарей (літій-полімерні акумулятори).

Поточні витрати на утримання електричного автомобіля значно нижче (у 3-4 рази) витрат на утримання автомобіля з ДВЗ і залежать, в основному, від вартості електроенергії. Експлуатація електромобіля економічно вигідна в країнах, де виробництво електроенергії в меншій мірі залежить від викопного палива.

Одна з найсерйозніших проблем експлуатації електромобіля його невисока ступінь автономності. Величина пробігу електромобіля без підзарядки залежить від багатьох факторів: ємності акумуляторної батареї, характеру і умов руху, стилю водіння, ступеня використання допоміжних систем. В даний час середня дальність використання електромобіля складає близько 150 км при швидкості руху 70 км / год При русі з більшою швидкістю, пробіг різко зменшується, наприклад, при швидкості 130 км / год (нормальна шосейна швидкість) він складає вже 70 км. Саме тому електромобіль в більшості своїй позиціонується як транспортний засіб для міських поїздок.

Сучасні технології дозволяють збільшити ступінь автономності електромобіля до 300 і більше км, серед яких слід відзначити систему рекуперативного гальмування (повертає до 30% енергії, що витрачається), акумулятори підвищеної ємності, електронна оптимізація процесів руху.

Невід'ємним атрибутом експлуатації електромобіля є необхідність періодичної зарядки акумуляторної батареї, яка займає багато часу. Рішення даної проблеми реалізується за кількома напрямками:

нормальна зарядка акумуляторної батареї (здійснюється від побутової електричної мережі потужністю 3-3,5 кВт, припускає установку на електромобілі спеціального зарядного пристрою, тривалість до повної зарядки батареї складає 8 годин);
прискорена зарядка акумуляторної батареї (проводиться на спеціальних станціях потужністю до 50 кВт, тривалість зарядки до 80% ємності батареї становить 30 хвилин);
заміна розрядженою акумуляторної батареї на заряджену батарею (виконується автоматично на спеціальних обмінних станціях).
Реалізація зазначених напрямів потребує розвитку інфраструктури (зарядних і обмінних станцій, місць паркування), стандартизації технічних рішень, розробки правил для постачальників послуг.


12 липня 2014, 13:13
Профіль ICQ Догори
Партізайнен
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 1072
Звідки: ферма Top Gear
Вік: 31
Ім'я: Богдан
Авто: ноги
Номер: 11
Повідомлення Re: Загальні поняття про вузли та системи автомобіля
Відповідно до призначення кривошипно-шатунний механізм (скорочена назва - КШМ) сприймає тиск газів, що виникають при згорянні паливно-повітряної суміші в циліндрах двигуна, і перетворює його в механічну роботу по обертанню колінчастого валу.
phpBB [youtube]

Кривошипно-шатунний механізм складається з поршнів з шатунами, з'єднаних з колінчастим валом. Поршні переміщуються в гільзах (втулках) циліндрів.

Зображення

Цитувати виділене:
1. Вкладиш шатунного підшипника
2. Втулка верхньої головки шатуна
3. Поршневі кільця
4. Поршень
5. Поршневий палець
6. Штопорне кільце
7. Шатун
8. Колінчастий вал
9. Кришка шатунного підшипника (в народі Бугіль)


Пристрій кривошипно-шатунного механізму
Поршень сприймає тиск розширюються при високій температурі газів і передає його на шатун. Поршень виготовляється з алюмінієвих сплавів. Зворотно-поступальний рух поршня здійснюється в гільзі циліндра.

Поршень складається з єдиних головки та спідниці. Головка поршня може мати різну форму (плоску, опуклу, увігнуту та ін), в ній також може бути виконана камера згоряння (дизельні двигуни). У голівці нарізані канавки для розміщення поршневих кілець. На сучасних двигунах використовується два типи кілець: маслоз'ємні і компресійні. Компресійні кільця перешкоджають прориву газів у картер двигуна. Маслоз'ємні кільця видаляють надлишки масла на стінках циліндра. У спідниці виконані дві бобишки для розміщення поршневого пальця, який з'єднує поршень з шатуном.
Зображення

Зображення
Шатун передає зусилля від поршня до колінчастого валу, для цього він має шарнірне з'єднання і з поршнем і з колінчастим валом. Шатуни виготовляються, як правило, зі сталі шляхом штампування або кування. Шатуни двигунів спортивних автомобілів відлиті з сплаву титану.

Конструктивно шатун складається з верхньої головки, стержня та нижньої головки. У верхній голівці розміщується поршневий палець. Передбачається обертання поршневого пальця в головці шатуна і бобишках поршня. Такий палець має назву «плаваючий». Стержень шатуна має двотавровий розтин. Нижня головка виконана розбірною, що дозволяє забезпечити з'єднання з шийкою колінчастого вала. Сучасною технологією є контрольоване розколювання цільної нижньої головки шатуна. Завдяки неповторній поверхні зламу забезпечується висока точність з'єднання частин нижньої головки.

Колінчастий вал сприймає зусилля від шатуна і перетворює їх в крутний момент. Колінчасті вали виготовляються з високоміцного чавуну і сталі. Колінчастий вал складається з корінних і шатунних шийок, з'єднаних щоками. Щоки виконують функцію урівноваження всього механізму. Корінні і шатунні шийки обертаються в підшипниках ковзання, виконаних у вигляді рознімних тонкостінних вкладишів. Усередині шийок і щік колінчастого вала просвердлені отвори для проходу масла, яке до кожної їх шийок подається під тиском.

На кінці колінчастого валу встановлюється маховик. В даний час застосовуються т.зв. подвійний маховик (двомасовий), що представляють собою пружно з'єднаних два диска. Через зубчастий вінець маховика здійснюється запуск двигуна стартером.

Для запобігання крутильних коливань (чергується закручування і розкручування колінчастого валу) на іншому кінці колінчастого вала може встановлюватися гаситель крутильних коливань. Гаситель коливань складається з двох металевих кілець, з'єднаних через пружну середу (еластомер, в'язке масло). На зовнішньому кільці гасителя крутильних коливань виконаний пасової шків (зірочка ланцюга).

У сукупності поршень, шатун і гільза циліндрів утворюють циліндро-поршневу групу або просто циліндр. Сучасний двигун може мати від одного до 16 (Bugatti Veyron) і більш циліндрів.

Розрізняють такі компонувальні схеми розташування циліндрів в двигуні:

рядна (осі циліндрів розташовані в одній площині);
V-подібна (осі циліндрів розташовані в двох площинах);
опозитна (осі циліндрів розташовані в двох площинах під кутом 180 °);
VR (осі циліндрів розташовані в двох площинах під малим кутом);
W-подібна (дві VR схеми, розташованих V-подібно зі зміщенням на одному колінчастому валу).
Компонувальна схема визначає рівень балансування двигуна. Найкращу балансування має двигун з оппозитним розташуванням циліндрів. Досить збалансований рядний чотирициліндровий двигун. V-подібний двигун має найкращу балансування при значенні кута між циліндрами 60 ° і 120 °.

Для зменшення вібрації в рядних двигунах застосовуються балансирувальні вали, розташовані під колінчастим валом у масляному піддоні.


12 липня 2014, 14:25
Профіль ICQ Догори
Партізайнен
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 1072
Звідки: ферма Top Gear
Вік: 31
Ім'я: Богдан
Авто: ноги
Номер: 11
Повідомлення Re: Загальні поняття про вузли та системи автомобіля
У кривошипно-шатунном механізмі поршень виконує кілька функцій, серед яких сприйняття тиску газів і передача зусиль на шатун, герметизація камери згоряння і відведення від неї тепла. Поршень є найбільш характерною деталлю двигуна внутрішнього згоряння, оскільки саме з його допомогою реалізується термодинамічний процес двигуна.

Умови, в яких працює поршень, екстремальні й характеризуються високим тиском, температурою і інерційними навантаженнями. Тому поршні на сучасних двигунах виготовляються з легкого, міцного і термостійкого матеріалу - алюмінієвого сплаву, рідше із сталі. Поршні виготовляються двома способами - литтям під тиском або штампуванням, т.зв. ковані поршні.
phpBB [youtube]

Схема поршня двигуна

Зображення

Цитувати виділене:
1. Головка поршня;
2. Поршневий палець;
3. Штопорне кільце;
4. Бобишка;
5. Поршнева головка шатуна;
6. Спідниця поршня;
7. Сталева вставка;
8. Перший компресійне кільце (трапециевидное);
9. Другий компресійне кільце (конічне з підрізом);
10. Оливознімне кільце (з пружинним розширювачем і дренажними отворами)


Поршень цільний конструктивний елемент, який умовно поділяють на головку (у деяких джерелах її називають днище) і спідницю. Форма і конструкція поршня в значній мірі визначаються типом двигуна, формою камери згоряння і процесом згоряння, що протікають в ній. Поршень бензинового двигуна має плоску або близьку до плоскої поверхня головки. У ній можуть бути виконані канавки для повного відкриття клапанів. Поршні двигунів з безпосереднім уприскуванням палива мають складнішу форму. У голівці поршня дизельного двигуна виконується камера згоряння певної форми, яка забезпечує хороше завихрення і покращує сумішоутворення.
Зображення
Нижче головки поршня виконуються канавки для установки поршневих кілець. Спідниця поршня має конусоподібну або криволінійну (бочкоподібну) форму. Така форма спідниці компенсує температурне розширення поршня при нагріванні. При досягненні робочої температури двигуна поршень приймає циліндричну форму. Для зниження втрат на тертя на бічну поверхню поршня наноситься шар антифрикційного матеріалу (дисульфід молібдену, графіт). У спідниці поршня виконані отвори з приливами (бобишки) для кріплення поршневого пальця.
Охолодження поршня здійснюється з боку внутрішньої поверхні різними способами:

масляний туман в циліндрі;
розбризкування масла через отвір в шатуні;
розбризкування масла спеціальною форсункою;
впорскування масла в спеціальний кільцевий канал в зоні кілець;
циркуляція оливи по трубчастому змійовику в головці поршня.
Поршневі кільця утворюють щільне з'єднання поршня зі стінками циліндра. Вони виготовляються з модифікованого чавуну. Поршневі кільця основне джерело тертя в двигуні внутрішнього згоряння. Втрати на тертя в кільцях досягають до 25% всіх механічних втрат в двигуні.

Число і розташування кілець залежить від типу і призначення двигуна. Найпоширеніша схема - два компресійних і одне маслоз’ємне кільце. Компресійні кільця перешкоджають прориву газів з камери згорання в картер двигуна. Перше компресійне кільце працює в найбільш важких умовах. Тому на порушених дизельних і ряду форсованих бензинових двигунів в канавці кільця встановлюється сталева вставка, що підвищує міцність і дозволяє реалізувати максимальну ступінь стиснення. Компресійні кільця можуть мати трапецієподібну, бочкоподібну, конічну форму, деякі виконуються з порізом (вирізом).

Маслоз'емне кільце видаляє надлишки масла з поверхні циліндра і перешкоджає попаданню оливи у камеру згоряння. Кільце має безліч дренажних отворів. Деякі конструкції кілець мають пружинний розширювач.

З'єднання поршня з шатуном здійснюється за допомогою поршневого пальця, який має трубчасту форму і виготовляється зі сталі. Є декілька спосіб установки поршневого пальця. Найпопулярніший т.зв. плаваючий палець, який має можливість провертатися в бобишках і поршневий головцішатуна під час роботи. Для запобігання зсуву пальця він фіксується стопорними кільцями. Значно рідше застосовується жорстке закріплення кінців пальця в поршні або жорстке закріплення пальця в поршневий головцішатуна.

Поршень, поршневі кільця і ​​поршневий палець носять усталене назва поршнева група.


12 липня 2014, 17:04
Профіль ICQ Догори


З нами з: 31.01.2019
Повідомлень: 1
Ім'я: Антон
Авто: Mitsubishi Lancer
Номер: 3
Повідомлення Re: Загальні поняття про вузли та системи автомобіля
очень полезная инфа)


31 січня 2019, 13:02
Профіль Догори
Показувати повідомлення за:  Сортувати за  
Відповісти   [ 16 повідомлень ] 

Хто зараз онлайн

Зареєстровані учасники: Немає зареєстрованих користувачів


Ви не можете створювати нові теми у цьому форумі
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете додавати файли у цьому форумі

Вперед:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Український переклад © 2005-2011 Українська підтримка phpBB