Теми без відповідей | Активні теми Сьогодні: 12 квітня 2024, 23:56



Відповісти  [ 6 повідомлень ] 
Система змащування з сухим картером 
Автор Повідомлення
Партізайнен
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 1072
Звідки: ферма Top Gear
Вік: 31
Ім'я: Богдан
Авто: ноги
Номер: 11
 Система змащування з сухим картером
Маю вільний час і натхнення, тому покурюю різну автомобільну літературу. Вирішив закидати в цю гілку інфу яка може стати корисною для когось, ну або просто для розширення кругозору і пізнань в удосконаленні автомобілів
отже

Система змащування призначена для зниження тертя між сполученими деталями двигуна. Крім виконання основної функції система змащування забезпечує охолодження деталей двигуна, видалення продуктів нагару і зносу, захист деталей двигуна від корозії.

Система змащення із сухим картером (повсякденна назва - сухий картер) призначена для забезпечення стабільної роботи системи змащення у всіх положеннях транспортного засобу, в т.ч. при різких маневрах на великій швидкості, великих нахилах автомобілях.

Завдяки цим якостям система мастила з сухим картером застосовується на спортивних автомобілях, тракторах і деяких автомобілях підвищеної прохідності. Система припускає зберігання масла в окремому баку і його закачування в цей бак окремим (секцією ). При цьому масляний картер завжди залишається без масла - т.зв. сухий картер.

Перевагами системи змащення із сухим картером є:

відсутність масляного голодування;
зменшення розмірів і зниження центру ваги двигуна зважаючи менших розмірів картера;
краще охолодження масла;
деяке збільшення потужності двигуна за рахунок зниження опору масла колінчастого валу.
Разом з тим, сухий картер ускладнює конструкцію системи, збільшує вагу автомобіля, підвищує витрати на обслуговування, і в підсумку підвищує вартість автомобіля.

Система змащення із сухим катером, що встановлюється на спортивні автомобілі, включає всмоктуючий модуль в піддоні, масляний , масляний термостат, два масляних радіатора, масляний бак, масляний фільтр і з'єднують всі елементи магістралі і трубопроводи.

Всмоктуючий модуль в піддоні забезпечує прийом стікаючого мастила з двигуна. Масляний виконує кілька функцій: відкачування масла з картера в масляний бак, відкачка оливи турбонагнітача в масляний бак, нагнітання масла з масляного бака в систему змащення. Масляний виконаний у вигляді секцій, при цьому кожній функції відповідає як мінімум одна секція . має привід від колінчастого вала двигуна.

Для кращого охолодження масла в системі змащення із сухим картером разом з рідинним масляним радіатором може встановлюватися додатковий повітряний масляний радіатор. Його робота регулюється за допомогою масляного термостата, який на холодному двигуні направляє масло безпосередньо в бак, а на прогрітому до певної температури - через додатковий радіатор.

Масляний бак крім зберігання масла забезпечує гасіння коливань і зменшення піноутворення. Для цього в баку є заспокоювач. У масляний бак також вбудована система вентиляції картера, розміщені масляний щуп і датчик температури і тиску масла.

Крім системи змащення із сухим картером на сучасних автомобілях застосовуються і інші технічні рішення, що перешкоджають масляного голодування двигуна:

поглиблений масляний піддон;
система додаткових заслі в масляному піддоні.
Поглиблений масляний піддон забезпечує надійний забір масла при всіх можливих нахилах автомобіля і використовується на позашляховиках.

Система додаткових заслінок являє собою ряд заслінок, розташованих в картерному піддоні паралельно поздовжній осі автомобіля. Дві заслінки з одного боку, дві - з іншого. У нормальному положенні заслінка закрита (опущена вниз) і має можливість повороту всередину піддону.

При русі автомобіля в повороті, масло прагне до зовнішньої сторони піддону. Дві заслінки, звернені до зовнішньої сторони, закриті і перешкоджають руху масла. Дві інші заслінки відкриваються, забезпечуючи подачу додаткової порції масла в зону всмоктування. Таким чином, в зоні всмоктування завжди знаходиться необхідна кількість оливи

Зображення
Зображення
Зображення

нагнітаючий насос
Зображення
Зображення

всмоктувальний модуль (всмоктувальний насос)
Зображення
Цитувати виділене:
1 нагнітаюча порожнина
2 зовнішній ротор
3 внутрішній ротор
4 регулювальна пружина
5 всмоктувальна порожнину
6 привідний вал
7 рухливий статор
А - Сторона нагнітання
Б - Сторона всмоктування

Оливні резервуари
Зображення


27 червня 2014, 12:04
Профіль ICQ Догори
Партізайнен
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 1072
Звідки: ферма Top Gear
Вік: 31
Ім'я: Богдан
Авто: ноги
Номер: 11
Повідомлення Re: Система змащування з сухим картером
Оливний насос призначений для створення тиску в системі змащення, і тим самим забезпечити змащування рухомих частин двигуна внутрішнього згоряння. В системі змащування з сухим картером масляний додатково виконує функцію перекачування оливи з картера двигуна в оливний бак.

Оливний приводиться в дію від колінчастого вала або розподільчого вала за допомогою привідного валу.

За характером управління оливні насоси розділяються на нерегульовані і регульовані. Нерегульовані насоси підтримують постійний тиск в системі змащування за допомогою редукційного клапана. У регульованих насосах постійний тиск підтримується шляхом зміни продуктивності насоса. Залежно від конструкції розрізняють оливні насоси шестерінчастого і роторного типу.

Оливний насос шестерінчастого типу являє собою дві шестерні - ведучу і ведену, розміщені в корпусі. Олива в насос надходить через всмоктуючий канал, захоплюється шестернями і нагнітається в систему через нагнітальний канал. Продуктивність шестерінчастого насоса пропорційна частоті обертання колінчастого валу. При перевищенні тиску оливи, що нагнітається, певної величини спрацьовує редукційний клапан і перепускає частину масла у всмоктувальну порожнину або безпосередньо в картер двигуна.
Зображення
Цитувати виділене:
1.ведена шестерня
2.всмоктуючий канал
3.ведуча шестерня
4.привідний вал
5.нагнітаючий канал
6.вісь веденої шестірні


При рівній продуктивності шестерневий насос з внутрішнім зачепленням має менші габаритні розміри. Масляні насоси шестерінчастого типу є нерегульованими.

Оливний насос роторного типу об'єднує два ротора - внутрішній (ведучий) і зовнішній (ведений), які поміщені в корпус. Масло всмоктується в насос, захоплюється лопатями роторів і нагнітається в систему. Також як у шестерневому насосі, при необхідності спрацьовує редукційний клапан. Вказану конструкцію має нерегульований роторний насос.
Зображення
Цитувати виділене:
1.всмоктувальна порожнина
2.олива
3.зовнішній ротор
4.нагнітаюча порожнина
5.привідний вал
6.внутрішній ротор


Більш досконалою конструкцією є регульований оливний насос роторного типу, який забезпечує постійний тиск у всьому діапазоні частоти обертання колінчастого вала.
Для реалізації функції регулювання тиску в конструкцію роторного насоса доданий рухливий статор з регулювальної пружиною. Регулювання проводиться шляхом зміни обсягу порожнини між ведучим і веденим роторами за рахунок повороту статора.
Застосування регульованого оливного насоса дозволяє знизити величину відібраної потужності від двигуна (в середньому на 30%), знос оливи завдяки меншій оборотності, вспінювання масла.
Зображення
Цитувати виділене:
1 нагнітаюча порожнина
2 зовнішній ротор
3 внутрішній ротор
4 регулювальна пружина
5 всмоктувальна порожнину
6 привідний вал
7 рухливий статор
А - Сторона нагнітання
Б - Сторона всмоктування


Принцип роботи регульованого роторного насоса
При збільшенні частоти обертання колінчастого вала двигуна збільшується потреба в оливі і відповідно відбувається падіння тиску в системі. З падінням тиску регулювальна пружина зрушує статор, який в свою чергу змінює положення веденого ротора. Відповідно збільшується обсяг всмоктуючої порожнини і підвищується продуктивність насоса.
При зменшенні частоти обертання колінчастого вала двигуна, зменшується витрата оливи і підвищується тиск в системі. За рахунок підвищення тиску стискається регулювальна пружина, яка переміщує статор і змінює положення веденого ротора. Це призводить до зменшення обсягу всмоктуючої порожнини і зниження продуктивності насоса.


27 червня 2014, 12:21
Профіль ICQ Догори
Партізайнен
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 1072
Звідки: ферма Top Gear
Вік: 31
Ім'я: Богдан
Авто: ноги
Номер: 11
Повідомлення Re: Система змащування з сухим картером
Пройшли часи, коли кожен водій перед поїздкою перевіряв рівень оливи за допомогою щупа. Зараз ця функція покладена на сенсор рівня оливи. Щуп, правда, залишився, але ним користуються в основному при заправці двигуна маслом. Сенсор рівня оливи також застосовується в коробці передач.
На сучасні легкові автомобілі встановлюються сенсори рівня оливи декількох типів: поплавковий, теплової, ультразвуковий.

Зображення
Сенсор рівня оливи поплавкового типу найпростіший по конструкції. Він являє собою поплавок, що переміщається по вертикальній направляючої (трубці). Усередині поплавка розташований магніт, усередині трубки магнітний контакт (геркон). Контакт спрацьовує при наближенні магніту, що відповідає мінімальному рівню масла в двигуні. Контакт замикає ланцюг управління, в якій формується попереджувальний сигнал на панелі приладів (знайома всім «лійка»). Датчик спрацьовує у фіксованій точці, що обмежує область його застосування на автомобілях.

Зображення
Найбільшого поширення на автомобілях отримав тепловий сенсор рівня оливи Чутливим елементом датчика є дріт, яка короткочасно нагрівається до температури перевищує температуру оливи Після відключення живлення дріт охолоджується до температури масла. Рівень оливи розраховується за часу, який потрібен для охолодження чутливого елемента (чим більше оливи у картері, тим швидше охолоджується дріт).

Вимірювання рівня оливи супроводжується ще і вимірюванням його температури, яке здійснює сенсор температури. Він вбудований в корпус сенсора рівня масла. Сигнали від двох сенсорів подаються в блок керування двигуном і далі на панель приладів.


Більше можливостей у вимірі рівня оливи представляє ультразвуковий сенсор. Робота сенсора побудована на обробці ультразвукових імпульсів, відбитих від поверхні оливи Рівень оливи визначається за часом між переданим і відбитим ультразвуковими сигналами (чим нижче рівень оливи, тим більше часу потрібно для проходження сигналу).

Зображення
Сигнали обробляються електронним вимірювальним блоком і разом з сигналами сенсора температури оливи передаються в блок керування двигуном і далі на індикатор панелі приладів. За допомогою ультразвукового сенсора стала можливою графічна індикація рівня оливи

Зображення
Цитувати виділене:
1.Корпус
2.Внешняя трубка
3.Внутренняя трубка
4.моторное олива
5.верхній конденсатор
6.ніжній конденсатор
7.електронний блок сенсора
8.масляний картер
9.сенсор температури

Компанія BMW застосовує на своїх автомобілях сенсор рівня і стану оливи Як випливає з назви, сенсор контролює не тільки рівень олива, але і її стан. Сенсор рівня та стану оливи ємнісного типу складається з двох вертикальних конденсаторів. В якості електродів кожного з конденсаторів використовуються дві вставлені один в одного металеві трубки. Між електродами знаходиться моторна олива, яка виконує функцію діелектрика. Верхній конденсатор вимірює рівень оливи, нижній - його стан.

При зниженні рівня оливи змінюється ємність верхнього конденсатора, яка перетвориться в цифровий сигнал і передається в блок керування двигуном. Під час роботи двигуна змінюються властивості масла (в'язкість, діелектрична проникність), в результаті чого змінюється ємність нижнього конденсатора. Для вимірювання температури оливи в електронний блок сенсора вбудований температурний сенсор Рівень оливи, її температура і якість визначаються безперервно з моменту включення запалення.

За допомогою сенсора рівня та стану оливи реалізована експлуатація автомобіля по фактичному стану, а не по пробігу (терміну) як у більшості сучасних автомобілів. Ця умова дозволяє максимально ефективно використовувати моторне олива, а також скоротити експлуатаційні витрати.


27 червня 2014, 12:38
Профіль ICQ Догори
Фюрер
Аватар користувача

З нами з: 09.11.2013
Повідомлень: 2326
Звідки: Червоноград, Kraków
Вік: 40
Ім'я: Міха
Авто: B5 FL, Tour, Tavria
Номер: 2992
Повідомлення Re: Система змащування з сухим картером
Сухий картер - кльова тєма!
Ніколи не чув про таке!

А про датчики рівня масла - мене на БМВ спасав неоднократно :)


27 червня 2014, 12:53
Профіль Догори
Партізайнен
Аватар користувача

З нами з: 10.11.2013
Повідомлень: 1072
Звідки: ферма Top Gear
Вік: 31
Ім'я: Богдан
Авто: ноги
Номер: 11
Повідомлення Re: Система змащування з сухим картером
cat-yellow, гонча тєма) рятує від голодуавння, і у разі перекидання автомобіля орятує від оливного гідроудару 8)


27 червня 2014, 12:56
Профіль ICQ Догори
Фюрер
Аватар користувача

З нами з: 09.11.2013
Повідомлень: 2326
Звідки: Червоноград, Kraków
Вік: 40
Ім'я: Міха
Авто: B5 FL, Tour, Tavria
Номер: 2992
Повідомлення Re: Система змащування з сухим картером
konsperant написав:
cat-yellow, гонча тєма) рятує від голодуавння, і у разі перекидання автомобіля орятує від оливного гідроудару 8)


то точно! а вони жИш можуть перекинутись і далі поїхати : crazy: : velik: :)


27 червня 2014, 13:02
Профіль Догори
Показувати повідомлення за:  Сортувати за  
Відповісти   [ 6 повідомлень ] 

Хто зараз онлайн

Зареєстровані учасники: Немає зареєстрованих користувачів


Ви не можете створювати нові теми у цьому форумі
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете додавати файли у цьому форумі

Вперед:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Український переклад © 2005-2011 Українська підтримка phpBB