
Система змащування з сухим картером
Маю вільний час і натхнення, тому покурюю різну автомобільну літературу. Вирішив закидати в цю гілку інфу яка може стати корисною для когось, ну або просто для розширення кругозору і пізнань в удосконаленні автомобілів
отже
Система змащування призначена для зниження тертя між сполученими деталями двигуна. Крім виконання основної функції система змащування забезпечує охолодження деталей двигуна, видалення продуктів нагару і зносу, захист деталей двигуна від корозії.
Система змащення із сухим картером (повсякденна назва - сухий картер) призначена для забезпечення стабільної роботи системи змащення у всіх положеннях транспортного засобу, в т.ч. при різких маневрах на великій швидкості, великих нахилах автомобілях.
Завдяки цим якостям система мастила з сухим картером застосовується на спортивних автомобілях, тракторах і деяких автомобілях підвищеної прохідності. Система припускає зберігання масла в окремому баку і його закачування в цей бак окремим (секцією ). При цьому масляний картер завжди залишається без масла - т.зв. сухий картер.
Перевагами системи змащення із сухим картером є:
відсутність масляного голодування;
зменшення розмірів і зниження центру ваги двигуна зважаючи менших розмірів картера;
краще охолодження масла;
деяке збільшення потужності двигуна за рахунок зниження опору масла колінчастого валу.
Разом з тим, сухий картер ускладнює конструкцію системи, збільшує вагу автомобіля, підвищує витрати на обслуговування, і в підсумку підвищує вартість автомобіля.
Система змащення із сухим катером, що встановлюється на спортивні автомобілі, включає всмоктуючий модуль в піддоні, масляний , масляний термостат, два масляних радіатора, масляний бак, масляний фільтр і з'єднують всі елементи магістралі і трубопроводи.
Всмоктуючий модуль в піддоні забезпечує прийом стікаючого мастила з двигуна. Масляний виконує кілька функцій: відкачування масла з картера в масляний бак, відкачка оливи турбонагнітача в масляний бак, нагнітання масла з масляного бака в систему змащення. Масляний виконаний у вигляді секцій, при цьому кожній функції відповідає як мінімум одна секція . має привід від колінчастого вала двигуна.
Для кращого охолодження масла в системі змащення із сухим картером разом з рідинним масляним радіатором може встановлюватися додатковий повітряний масляний радіатор. Його робота регулюється за допомогою масляного термостата, який на холодному двигуні направляє масло безпосередньо в бак, а на прогрітому до певної температури - через додатковий радіатор.
Масляний бак крім зберігання масла забезпечує гасіння коливань і зменшення піноутворення. Для цього в баку є заспокоювач. У масляний бак також вбудована система вентиляції картера, розміщені масляний щуп і датчик температури і тиску масла.
Крім системи змащення із сухим картером на сучасних автомобілях застосовуються і інші технічні рішення, що перешкоджають масляного голодування двигуна:
поглиблений масляний піддон;
система додаткових заслі в масляному піддоні.
Поглиблений масляний піддон забезпечує надійний забір масла при всіх можливих нахилах автомобіля і використовується на позашляховиках.
Система додаткових заслінок являє собою ряд заслінок, розташованих в картерному піддоні паралельно поздовжній осі автомобіля. Дві заслінки з одного боку, дві - з іншого. У нормальному положенні заслінка закрита (опущена вниз) і має можливість повороту всередину піддону.
При русі автомобіля в повороті, масло прагне до зовнішньої сторони піддону. Дві заслінки, звернені до зовнішньої сторони, закриті і перешкоджають руху масла. Дві інші заслінки відкриваються, забезпечуючи подачу додаткової порції масла в зону всмоктування. Таким чином, в зоні всмоктування завжди знаходиться необхідна кількість оливи



нагнітаючий насос


всмоктувальний модуль (всмоктувальний насос)

Оливні резервуари
