Продовжу
Детальніше про двигун буде в кінці, так як серйозно його допрацьовувати необхідно для високого наддуву, або при умові що він не зовсім справний, а так в переважний більшості випадків вважатимемо що двигун в хорошому стані, планується низький тиск (до 0,5 бар), який можна дути в сток, або трохи більше і розжимання двигуна товстою прокладкою (0,7-0,9).
Отож про навісне.
Система випуску відпрацьованих газів.Це одні з перших залізяк які необхідно купити (або виготовити) для встановлення турбонагнітача, так як приєднати його до стокового вихлопного тракту практично неможливо.
Випускний колектор буває двох видів: литий чугунний, або зварний чи гнутий з нержавіючої сталі. Перший можна практично зразу відкинути, так як в ньому великі внутрішні втрати, він менш стійкий до перегріву, піддається корозії, важкий, і недосконалої форми. Хоча часто його використовують через компактність.
другий варіант є куди ефективнішим, так як можна виготовити колектор будь-якої форми та довжини, переварити фланець під іншу турбіну не є проблемою, можна виготовити рівнодовгий колектор, до дасть більш ранній вихід турбіни на робочі оберти. Також набагато простіше виготовити твінскрольний колектор (про це далі). Одним словом всі плюси на лице
Важливим нюансом є вихід під вест-гейт, тому що ця річ є невід'ємною деталлю всієї системи, і якщо турбіна не має вбудованого перепускного клапана то виносний стає обов'язковим, і випускний колектор повинен це передбачати в своїй конструкції. При виборі готової продукції слід звертати увагу на те як розташований вихід під вестгейт, оскільки він повинен бути по напрямку руху вихлопних газів, і аж ніяк не під прямим чи гострим кутом, так як він повинен забезпечувати вільний обхід вихлопу поза колесом турбіни. Зазвичай ше упущена деталь конструкції, тому при виготовленні колектора власноруч важливо це врахувати.
тобто колектор можна вважати хорошим якщо він виготовлений з нержавіючої сталі, має плавні кути повороту, однакову довжину каналів з кожного циліндра, об'єм ранера від сідла клапана до входу в турбіну повинен бути не менше 1 об'єму циліндра, а в ідеалі 3-4, вихід вестгейта повинен бути під тупим кутом до напрямку руху випускних газів, і якщо колектор твінскрольний, вестгейти повинно бути два, на кожну пару циліндрів (1-4, 2-3). Само собою шви мають бути якісно проварені, фланець товстий, а в ідеалі на фланці повинні бути прорізи для компенсації теплових розширень.
Даунпайп - прийомна труба яка йде після турбіни, повинна бути ніяк не менша ніж діаметр виходу з турбокомпресора, і повинен бути в формі плавного 90-гадусного коліна. Трубу від вестгейта можна приєднати до основного випускного тракту не ближче ніж 50-60 см від виходу турбіни, або ще краще, вивести окремою трубою через маленький глушник, або без. В народі такий варіант називають "крикун" (scream-ріре).
Якщо ж турбокомпресор має вбудований вестгейт, а колектор не передбачає встановлення виносного, то окремий вихід для перепускного клапана варто зробити паралельно даунпайпу, з відокремленням його від основного потоку вихлопних газів, оскільки це створює сильні завихрення і трубулентність, що утруднює вихід газів. Дальше наглядні приклади в картинках
правильне відведення випускних газів від виносного вестгейту
правильний колектор з виносним вестгейтом
виносний вестгейт
вбудований вестгейт і принцип діїі
НЕправильне рішення виконання прийомної труби для системи з вбудованим вестгейтом
правильне рішення виконання прийомної труби для системи з вбудованим вестгейтом
якось так
Само собою що весь випускний тракт повинен мати збільшену пропускну спроможність, ніяких перешкод, каталізаторів і тому подібного, оскільки це підвищуватиме тиск в системі і відповідно температуру, обов'язково гофру для компенсації теплових розширень, і мінімум втрати та поворотів. Тут стосовно діаметру труби принцип "чим більше тим краще" працює на ура. Якщо дотриматись усіх вищенаведених вимог, то випускна система матиме мінімальні втрати, турбіна буде виходити на буст набагато раніше і плавніше, температура вихлопа буде дещо понижена, і взагалом ви отримаєте високу віддачу всієї турбосистеми
залишайтесь з нами, неперемикайтесь, в наступному пості ми розповімо вам про правильне проектування впускної системи, і мінімальні розрахунки для підбору розмірів конкретно для вашого сетапу